
Med anden generation af Polo var Volkswagen moderat nytænkende hvad angår designet. Mens forreste halvdel af bilen kun adskilte sig en smule fra den Polo som den afløste, var bagenden nærmest som en stationcar, med store ruder og en næsten lodret bagklap.
Den kantede og stejle bagende gav en bagageafdeling i en fornuftig størrelse, og en tålelig plads i højden til eventuelle bagsædepassagerer i den lille bil. Danskerne tog bilen til sig, og den sparsomt udstyrede VW viste sig, som forventeligt, at kunne levere en stabil indsats i den danske hverdagstrafik, i årevis.
LÆS OGSÅ: Årstiden kræver gode viskerblade. Læs hvor du køber dem bedst og billigst.
Sideløbende med Polo sedan blev også udbudt en Polo Coupé. Den havde et design der meget lignede første generation af Polo, med en “normal”, skrånende bagrude. Under navnet Derby kunne man også købe Polo med konventionelt separat bagagerum, men i Danmark blev ingen af disse varianter nogen særlig publikumssucces.